Luvri është duke u shkatërruar dhe ka nevojë për një intervenim masiv të parave të shtetit nëse dëshiron të përballojë numrin gjithnjë në rritje të vizitorëve, ka theksuar presidenti i muzeut.
Laurence des Cars lëshoi paralajmërimin e ashpër në një letër të rrjedhur drejtuar qeverisë duke ngritur alarmin për ndërprerjet e energjisë elektrike, përmbytjet dhe dështimin e infrastrukturës.
Ajo tha se piramida e famshme e qelqit – e cila që nga viti 1989 ka vendosur pikën unike të hyrjes në galeri – ishte “strukturalisht e paaftë për t’u përballur” dhe se Mona Lisa e Leonardo da Vinçit, e cila shihet nga 20,000 njerëz çdo ditë, mund të duhet të jetë lëvizur.
Presidenti francez Emmanuel Macron, i cili është interesuar personalisht për problemet e muzeut, do të vizitojë Luvrin të mërkurën mes spekulimeve se ai mund të shpallë një plan të ri investimi.
Megjithatë kompetencat e tij janë kufizuar ndjeshëm që kur humbi kontrollin e parlamentit gjashtë muaj më parë, dhe gjendja e pasigurt e financave të Francës – me buxhetin e 2025-ës ende në mosmarrëveshje – e bën çdo angazhim të madh financiar shumë të diskutueshëm.
Sipas Christian Galani nga sindikata e punonjësve të Luvrit, “asnjë ditë nuk kalon pa ndonjë shenjë të re të rënies së ndërtesës – rrëshqitje e bojës, dhomat e ekspozitës dhe magazinimit të përmbytura, ndërprerjet e energjisë elektrike, vonesat e pagesave për kontraktorët sepse nuk ka para”.
Në nëntor 2023, një ekspozitë e përkohshme në krahun Sully duhej të zhvendosej pas vetëm disa ditësh për shkak të një përmbytjeje.
Ndryshimet e mëdha të temperaturës – nga 10 C në dimër në 30 C në verë – shkaktojnë shqetësim për stafin dhe vizitorët, si dhe përbëjnë një kërcënim për ruajtjen e veprave të artit.
Problemi i temperaturës ndihet më së shumti në piramidën e arkitektit Ieoh Ming Pei, e cila ishte projektuar për të përballuar katër milionë vizitorë në vit, por sot përballet me më shumë se dyfishin e kësaj. Çdo ditë rreth 30,000 njerëz kalojnë nëpër rrotullat, duke e bërë Luvrin muzeun më të vizituar në botë.
Në letrën e saj, Laurence des Cars ngriti nevojën për tualete, kafene dhe zona pushimi më të mira. Ajo tha gjithashtu se “në këndvështrimin e të gjithëve, prezantimi i Mona Lizës… është diçka që duhet parë”.
Rreth tre të katërtat e vizitorëve të muzeut shkojnë për të parë pikturën e Leonardo da Vinçit, por përvoja është bërë një provë, me një turmë të vazhdueshme që kalon nëpër Salle des Etats dhe merr mesatarisht 50 sekonda për të vëzhguar foton dhe për të bërë foto.
“Publiku… nuk ka asnjë mënyrë për të kuptuar punën e artistit, gjë që ngre pikëpyetje mbi të gjithë misionin tonë të shërbimit publik,” tha des Cars.
Ndër opsionet në shqyrtim është hapja e një hyrje të re në Luvrin poshtë kolonatave në skajin lindor të pallatit. Aktualisht këtu ka një hapësirë të madhe të hapur, me një hendek të zbrazët që nuk është origjinale, por është krijuar në vitet 1960.
Duke gërmuar nën tokë në hendek dhe në Cour Carrée fqinje, mund të krijohen hapësira të reja për të lehtësuar mbipopullimin, për të përmirësuar objektet dhe ndoshta për të strehuar një Mona Lisa të rivendosur. Një tjetër mundësi për pikturën do të ishte heqja e saj nga koleksioni kryesor dhe kërkohet që vizitorët të paguajnë një tarifë shtesë.
Luvri mori një subvencion shtetëror prej 96 milionë euro në 2024. Në vitin 2023 ai kishte fatura prej 161 milion € nga biletat dhe ngjarjet, si dhe 83 milion € nga marrëveshja e tij e sponsorizimit me Luvrin Abu Dhabi.
Me më shumë para shtetërore të pamundura, muzeu po kërkon gjithnjë e më shumë nga donatorët e korporatave dhe filantropët që mblodhën 840 milion € për të shpëtuar katedralen Notre Dame pas zjarrit.
Ministrja e Kulturës Rachida Dati njihet gjithashtu se mbështet rritjen e tarifave të hyrjes për vizitorët jashtë BE-së./BBC